Forskningsresultat:
3 studier, 3 perspektiver & 3 Forskningsartikler
- Studie 1: Studentperspektivet
- Fokus: Hvordan lærerstudentene oppfatter digital teknologi i relasjon til eget fags egenart. Teknologi <-> Kroppslig læring
- Teoretisk linse: Posthuman relasjonell ontologi & postfenomenenologi
- Studie 2: Undervisning,- lærings-, og praksisperspektivet
- Fokus: Prosessen med å planlegge, gjennomføre og evaluere integrasjon av en digital avatar i skolepraksis på videregående skole
- Teoretisk linse: Praksisarkitektur
- Studie 3: Lærerutdanner perspektivet
- Fokus: Transformative læringsprosesser blant lærerutdannere som deltar i et FOU prosjekt om å styrke studentaktiv læring og profesjonsfaglig digital kompetanse (pfdk) i lærerutdanningene i Scenekunst og kroppsøving
- Teoretisk linse: Transformativ læringsteori
Klikk på lenkene eller scroll nedover for detaljer og flere lenker til presentasjoner av prosjektet, (konferanser, nettsider).

Studie 1: Studentperspektivet
Tittel: Reimagining bodily learning: How pre-service teachers perceive technology’s role in Physical education and Performing Arts
Oda Julie Hembre, Mats Hordvik, Heidi M. Haraldsen, Veslemøy Ellefsen & Petter Erik Leirhaug
Lenke til artikkel kommer.

Studie 2: Undervisning,- lærings-, og praksisperspektivet
Tittel: Erfaringer og refleksjoner blant lærerstudenter i kroppsøving og scenekunst etter integrering av en digital avatar i undervisning under skolepraksis
Petter Erik Leirhaug, Veslemøy Ellefsen, Oda Julie Hembre, Heidi M. Haraldsen & Mats Hordvik
Lenke til artikkel kommer.

Studie 3: Lærerutdanner perspektivet
Tittel: Professional Digital Competence in Physical Education and Performing Arts Teacher Education: Transformative Learning through the Learning Avatar Project
Heidi M. Haraldsen, Annett Victoria Stornæs, Mats Hordvik, Oda Julie Hembre, Veslemøy Ellefsen and Petter Erik Leirhaug.
Lenke til artikkel kommer.

Presentasjon på konferanser, omtale på nettsider:
Digitalisering i høyere utdanning 2023. 01.11.23. I regi av Universitetet i Bergen i samarbeid med Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse og Sikt. Gå til 3:08.
Presentasjon av prosjektet på nettsiden og i nyhetsbrev fra Kunsthøgskolen i Oslo 07.05.24.