Gå til hovedinnhold Gå til søk

Forskning og utvikling

Som en del av prosjekt Læringsavatar ble det gjennomført aksjonsforskning. Både studenter og pedagoger på NIH og KHiO deltok i dette arbeidet.

Studie 1: Studentperspektivet

Tittel: Reimagining bodily learning: How pre-service teachers perceive technology’s role in Physical education and Performing Arts

Oda Julie Hembre, Mats Hordvik, Heidi M. Haraldsen, Veslemøy Ellefsen & Petter Erik Leirhaug

Sammendrag

Lenke til artikkel kommer.

På bildet: Studenter på PPU KHiO, Teater/musikalteater skoleåret 23/24.

Studie 2: Undervisning,- lærings-, og praksisperspektivet

Tittel: Erfaringer og refleksjoner blant lærerstudenter i kroppsøving og scenekunst etter integrering av en digital avatar i undervisning under skolepraksis

Petter Erik Leirhaug, Veslemøy Ellefsen, Oda Julie Hembre, Heidi M. Haraldsen & Mats Hordvik

Sammendrag

Lenke til artikkel kommer.

På bildet: Studenter på KHiO PPU, Teater/musikalteater, skoleåret 23/24.

Studie 3: Lærerutdanner perspektivet

Tittel: Professional Digital Competence in Physical Education and Performing Arts Teacher Education: Transformative Learning through the Learning Avatar Project

Heidi M. Haraldsen, Annett Victoria Stornæs, Mats Hordvik, Oda Julie Hembre, Veslemøy Ellefsen and Petter Erik Leirhaug.

Sammendrag

Lenke til artikkel kommer.

Veslemøy, Oda, Rebekka og Magnhild fra KHiO i Ritmo sin lab på UiO
På bildet: Magnhild Konnestad, Rebekka Andresen, Veslemøy Ellefsen, Oda J. Hembre. Foto: Helle L. Moum

Presentasjon på konferanser, omtale på nettsider:

Digitalisering i høyere utdanning 2023. 01.11.23. I regi av Universitetet i Bergen i samarbeid med Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse og Sikt. Gå til 3:08.

Presentasjon av prosjektet på nettsiden og i nyhetsbrev fra Kunsthøgskolen i Oslo 07.05.24.