Bakgrunn og mål
Det er et stort behov for å utvikle profesjonsfaglig digital kompetanse (Pfdk) hos både undervisere og studenter i våre praktisk-estetiske fag. Men hvordan skal fysiske og kroppslige bevegelsesfag møte det digitale? Læringsavatar hadde som forutsetning at det ikke bare er fagene som skal tilpasse seg teknologien og adoptere eksisterende teknologi ukritisk. Teknologien må også tilpasses og gjøres relevant og fagspesifikk meningsfull.
Læringsavatar ønsket å utforske og utvikle digital didaktikk på fagenes premisser!
Deltagere
Initiativtager til prosjektet: Kunsthøgskolen i Oslo, avdeling dans/PPU.
Samarbeidspartnere: Norges Idrettshøgskole (NIH), v/Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier, NIHs læringssenter, Høyskolen Kristiania v/School of Economy, Innovation and Technology og HLM Produksjoner.
Prosjektet ble støttet av HK-dir, «Program for studentaktiv læring».
Prosjektperiode og arbeidspakker
Prosjektet strakk seg fra 1. januar 2022 til 31. desember 2024.
Arbeidet ble delt inn i tre arbeidspakker (AP) der AP1 foregikk i studieåret 22/23 og AP2 og AP3 i studieåret 23/24.
Studentene var sentreringspunktet for prosjektets ulike arbeidspakker og faser.
Snarveier
Informasjon om prosessen i prosjektet.